Skip links

اندازه اکسیدان در رنگ مو چقدر است؟

رنگ مو می تواند یکی از جنبه های زیبایی هر شخص باشد. این امر موجب می‌شود که بسیاری از افراد به دنبال تغییر رنگ موی خود و به اصطلاح رنگ کردن موی خود باشند. در فرایند رنگ کردن مو، نیاز است که برخی مواد شیمیایی با رنگ مو ترکیب شود. اکسیدان یکی از این مواد می باشد. گلناز بیوتی قصد دارد در ادامه انواع اکسیدان ها را برای شما بیان نماید و بگوید که اندازه اکسیدان در رنگ مو چقدر است. 

اندازه اکسیدان در رنگ مو چگونه است؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد اندازه اکسیدان در رنگ مو بدانیم، بهتر است در مورد اکسیدان رنگ مو نیز اطلاعاتی کسب کنیم. اکسیدان رنگ مو یک ماده شیمیایی است که در فرآیند رنگ‌کردن مو به عنوان فعال‌کننده استفاده می شود. این ماده با هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه) ترکیب شده و حجم اکسیژن آزاد را گازی می کند، سپس رنگ دائمی به‌صورتی ترکیب می شود که قابلیت همپوشانی و ثبات رنگ بالایی دارد. 

ترکیباتی که در اکثر رنگ های مو استفاده می شوند شامل اکسیدان های مختلفی همچون اکسیدان هیدروژن، اکسیدان آمین، و اکسیدان پارا فنیلن دی‌آمین می‌باشند. اکسیدان رنگ مو برای فعال‌سازی رنگ‌های دائمی و نیمه دائمی استفاده می شود. در فرآیند رنگ کردن مو، اکسیدان با عامل رنگزایی ترکیب می شود تا یک رنگ دائمی و ثابت برای موها به دست آید. 

جهت آشنایی با خدمات سالن رنگ مو در تهران کلیک کنید و با مشاورین گلناز بیوتی در تماس باشید.

این فرآیند باعث اکسیداسیون رنگزایی مورد استفاده میشود، که به موجب این اکسیداسیون، رنگ روی پوسته مویی قرار می گیرد و باعث میشود تا رنگ دائمی و ثابت برای مو حاصل شود. به‌ طور کلی، اندازه اکسیدان در رنگ مو یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در فرآیند رنگ کردن موها است. در فرآیند رنگ کردن مو، اکسیدان به دو عنوان پودر و مایع در دسترس است. 

پودر اکسیدان با طی فرآیند ترکیب با رنگزایی‌های مورد نظر به صورت نیمه جامدی تولید می شود، در حالی که اکسیدان مایع در برخی محصولات آماده به کار به صورت آمپول یا شیشه‌ای در دسترس است. اکسیدان ها از نظر ساختار شیمیایی و مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 

اندازه اکسیدان در رنگ مو بر چه اساسی است؟

اکسیدان هیدروژن (H2O2)

این اکسیدان یک اکسیدان قوی است و در بیشتر رنگ های مو استفاده می شود. این ماده باعث اکسیداسیون رنگزایی مورد استفاده خود می شود و در انواع مختلف سطوح اکسیداسیون مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه باید نسبت به اندازه اکسیدان در رنگ مو حساس باشید.

اکسیدان پارافنیلن دی آمین (PPD)

این ماده در برخی رنگ های مو به عنوان ماده فعال استفاده می شود. این ماده باعث افزایش ثبات رنگ و رنگ دائمی می شود.

اکسیدان آمین (MEA)

اکسیدان آمین (MEA) یکی از انواع اکسیدان های استفاده شده در فرآیند رنگ کردن مو است که باید برای استفاده از اندازه اکسیدان در رنگ مو دقت زیادی داشته باشید. این ماده به عنوان جایگزینی برای اکسیدان هیدروژن (H2O2) مورد استفاده قرار می گیرد، به خصوص در مواردی که نیاز به حجم بالایی از رنگ باشد. MEA همچنین باعث تولید رنگ های مختلف و افزایش نرمی و لطافت موها می شود. استفاده از MEA در فرآیند رنگ کردن مو، مزیت هایی دارد. به دلیل اینکه این اکسیدان نسبت به اکسیدان هیدروژن ملایم‌تر و کمتر تحریک کننده است، مناسب برای افرادی است که پوست سر حساس دارند. 

همچنین MEA به عنوان یک ماده فعال ضد عفونی کننده عمل می کند و موجب کاهش شانس ایجاد التهابات پوستی و تحریک شدن پوست سر می شود. بنابراین، استفاده از اکسیدان آمین در فرایند رنگ کردن مو، به دلیل خصوصیات منحصر به فرد آن، از مزایای بسیاری برخوردار است.

جهت آشنایی با خدمات مرکز مژه در تهران کلیک کنید و با مشاورین گلناز بیوتی در تماس باشید.

اکسیدان اتیلن دی آمین (EDA)

اکسیدان اتیلن دی آمین (EDA) یکی دیگر از انواع اکسیدان های استفاده شده در فرآیند رنگ کردن مو است که باید به موضوع اندازه اکسیدان در رنگ مو توجه داشته باشید. EDA جایگزینی برای اکسیدان های قدیمی تری مانند تولوئن دی آمین و پارافین دی آمین است و به عنوان یک ماده فعال در رنگ های دائمی مو استفاده می شود. EDA نسبت به اکسیدان های قدیمی تر باعث تولید رنگ های بسیار با دوام تر و شاداب تر می شود. همچنین، این اکسیدان نسبت به اکسیدان های قدیمی تر ملایم‌تر است و احتمال حساسیت پوست و چشم را کاهش می دهد. 

برخلاف MEA، استفاده از EDA در فرآیند رنگ کردن مو به دلیل دوام و شادابی رنگ ها، مناسب برای افرادی است که می خواهند رنگ موی دائمی داشته باشند. اما در برخی موارد ممکن است پوست سر به علت حساسیت به این اکسیدان، آزار دیده و تحریک شود. بنابراین، قبل از استفاده از هر نوع اکسیدان در فرایند رنگ کردن مو، توصیه می شود با یک کارشناس مشورت کرده و اطمینان حاصل کرد که مواد مورد استفاده مناسب برای شما هستند.

جهت آشنایی با خدمات مرکز کاشت مژه در تهران کلیک کنید و با مشاورین گلناز بیوتی در تماس باشید.

اکسیدان ترت بوتیل هیدروکسی‌کوئینون (TBHQ)

این اکسیدان در برخی رنگ های مو به عنوان پایدار کننده رنگ استفاده می شود و باعث افزایش ثبات رنگ و مقاومت به نور خورشید می شود. هرکدام از این اکسیدان ها، با توجه به نوع رنگ مورد استفاده و نیاز به سطح اکسیداسیون متفاوت، در فرآیند رنگ کردن مو استفاده می شوند.

اهمیت آشنایی با اندازه اکسیدان در رنگ مو

اندازه اکسیدان در رنگ مو بر چه اساسی است؟

اندازه اکسیدان در رنگ مو در فرایند رنگ کردن مو، بستگی به نوع رنگ و شدت دلخواه رنگ دارد. در اغلب موارد، سازندگان رنگ های مو، مقدار مناسب اکسیدان را به صورت دقیق مشخص کرده اند و معمولاً در بسته بندی رنگ مو قرار می‌دهند. به طور کلی، می‌توان گفت که مقدار استاندارد اکسیدان برای بسیاری از رنگ های مو، ۱:۱ یعنی یک قسمت از رنگ با یک قسمت از اکسیدان است. اما در برخی موارد، ممکن است نیاز به مقدار بیشتر یا کمتری اکسیدان باشد.

جهت آشنایی با خدمات مرکز لیفت مژه در تهران کلیک کنید و با مشاورین گلناز بیوتی در تماس باشید.

به همین دلیل، توصیه می شود همیشه به دقت دستورالعمل های هر نوع رنگ مو و اندازه اکسیدان در رنگ مو را مطالعه کرده و مقدار مناسب اکسیدان را برای هر نوع رنگ و شدت دلخواه رعایت کنید. همچنین، در صورتی که شما به عنوان حرفه‌ای در فعالیت در زمینه رنگ کردن مو هستید، ممکن است نیاز به تنظیم دقیق مقدار اکسیدان برای ایجاد ترکیبات مناسب رنگ داشته باشید. در این صورت، می‌توانید با توجه به نوع رنگ و شدت دلخواه، مقدار مناسب اکسیدان را برای خود تعیین کنید.

اهمیت آشنایی با اندازه اکسیدان در رنگ مو

سایت گلناز بیوتی در این مقاله اندازه اکسیدان در رنگ مو را برای شما بیان کرده است و همچنین انواع اکسیدان های مورد نیاز برای رنگ کردن مو را به شما معرفی کرده. اگر قصد رنگ کردن موی خود را دارید می توانید به سایت گلناز بیوتی مراجعه کرده و با اخذ نوبت قبلی، به این سالن مجهز در تهران، مراجعه کنید. 

نظر خودتان را بنویسید