Skip links

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

به نظر شما انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست چگونه باید باشد؟ آیا برایتان پیش آمده از رنگ موهایتان خسته شوید و بخواهید رنگ آن را عوض کنید، اما ندانید چه رنگی به پوستتان می آید؟ لازم به ذکر است که بگوییم انتخاب رنگ مو پروژه بسیار مهمی است که باید آن را جدی بگیرید تا از تکرار رنگ مو جلوگیری شود. امروزه با پیشرفت علم و به وجود آمدن رنگ مو در تناژهای مختلف، افراد می توانند موهایشان به هر رنگی که دوست دارند تغییر دهند؛ در این بین نکته ای که مهم است انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست است. 

رنگ مو رابطه بسیار زیادی با رنگ پوست دارد، به طور مثال به افرادی که دارای پوست روشن هستند توصیه می شود که از رنگ موهای روشن استفاده کنند. در ادامه گلناز بیوتی ابتدا به تشخیص رنگ پوست و سپس به بررسی انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست می پردازد، پس تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جهت آشنایی با خدمات مرکز بن مژه در تهران کلیک کنید و با مشاورین گلناز بیوتی در تماس باشید.

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست چگونه است؟

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست چگونه است؟

رنگ پوست افراد بر اساس مقدار ملانین در پوست، که به عنوان پیگمنت شناخته می‌ شود، متفاوت است به همین دلیل انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست می تواند کمی سخت باشد. به طور کلی رنگ پوست به سه نوع روشن، نیمه روشن و تیره تقسیم می‌شود. تعیین رنگ پوست بسیار مهم است زیرا می ‌تواند به شما در انتخاب رنگ موی مناسب، سبک های لباس و آرایش کمک کند. برای تعیین رنگ پوست خود، می توانید به چند روش زیر رجوع کنید:

روش روشنایی پوست

در این روش برای انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست باید پوست را نزدیک به نور طبیعی قرار داده و می‌بایست توجه کنید که پوست شما زرد، صورتی یا سفید است؟ اگر پوست شما زرد رنگ به نظر می‌ رسد، پوست شما گرم است. اگر پوست شما صورتی به نظر می‌ رسد، پوست شما سرد است و در صورتی که پوست شما سفید به نظر می‌ رسد، پوست شما نیوترال است.

روش اورجینالیتی پروفایل

این روش با استفاده از کد رنگی پوست، که با توجه به نظرسنجی های بین المللی تعیین شده است، پوست شما را شناسایی می‌کند. شماره یک تا شش برای پوست‌های سرد و شماره چهار تا ده برای پوست‌های گرم و شماره هفت تا شانزده برای پوست‌های نیوترال است.

برای تشخیص رنگ پوست خود، می ‌توانید از ابزارهای آنلاین نیز استفاده کنید که بر اساس شدت رنگ پوست شما، آن را به یکی از دسته‌های فوق تعیین می‌کنند. همچنین، نکته‌ای که می‌ تواند به شما در تشخیص رنگ پوست کمک کند، رنگ واقعی رگ‌های قابل مشاهده در ناحیه دست‌ها و پاها است. اگر رگ‌های شما بسیار روشن هستند، پوست شما ممکن است در دسته پوست روشن یا نیمه روشن قرار داشته باشد و اگر رگ‌های شما کمتر قابل مشاهده هستند پوست شما جزو پوست های تیره محسوب می شود.

جهت آشنایی با خدمات مرکز اکستنشن مژه در تهران کلیک کنید و با مشاورین گلناز بیوتی در تماس باشید

روش انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری هماهنگ‌تر و جذاب‌تر داشته باشید. برای این کار، ابتدا باید رنگ پوست خود را تعیین کنید. رنگ پوست به سه دسته اصلی: پوست روشن، نیمه روشن و تیره تقسیم می‌شود.

 پوست روشن

افرادی که پوست روشنی دارند، معمولاً رنگ مویی با روشنایی بیشتر و تنوع رنگی کمتر انتخاب می ‌کنند، چرا که رنگ‌های تیره روی پوست روشن تضاد زیبایی ایجاد نمی ‌کنند. بنابراین، بهتر است از رنگ‌های نسبتاً روشن و با کمی زردی و نارنجی در آن ها (مانند قهوه‌ای طلایی) استفاده کنید.

  پوست نیمه روشن

افراد با پوست نیمه روشن، می‌ توانند از رنگ موهای تیره و روشن استفاده کنند، اما بهتر است که از رنگ‌های با طیف وسیعی (مانند قهوه‌ای و مشکی) استفاده کنید. افرادی که دارای پوست نیمه روشن هستند افراد خوش شانسی هستند زیرا می توانند طیف گسترده ای از رنگ ها را برای موهای خود انتخاب کنند.

 پوست تیره

برای افراد با پوست تیره، استفاده از رنگ‌های تیره بسیار مناسب است. رنگ‌های خنثی (مانند قهوه‌ای عسلی و شکلاتی) نیز می توانند رنگ‌های مناسبی برای این افراد باشند. یکی از تکنیک های پرکاربرد برای انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست، استفاده از روش تضاد رنگی است. برای مثال، اگر پوست شما تیره است، با انتخاب رنگ مویی در سایه کمیابی مانند صورتی، قرمز یا بنفش، می‌ توانید شکلی جذاب و شگفت‌انگیزی ایجاد کنید. در هر صورت، قبل از تصمیم‌گیری نهایی در مورد رنگ مو، بهتر است با یک آرایشگر حرف بزنید و البته نظر خودتان نیز موضوع بسیار مهمی است که باید به آن نیز توجه کنید.

جهت آشنایی با خدمات مرکز پروتئین تراپی مو در تهران کلیک کنید و با مشاورین گلناز بیوتی در تماس باشید.

روش انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

نکات قابل توجه در هنگام رنگ کردن مو

در زمان انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست، باید به نکاتی توجه کرد تا از صحت و سلامت مو و پوست سر اطمینان حاصل شود. در ادامه گلناز بیوتی به برخی از این نکات اشاره می‌کند:

قبل از رنگ کردن مو، حتماً نیاز است که پوست سر خود را بررسی کنید و از علائم التهاب، خارش، خشکی یا آسیب دیدگی پوست سر اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود هرگونه علائمی، بهتر است از رنگ کردن مو خودداری کنید. قبل از شروع به رنگ کردن مو، حتماً باید دستکش بپوشید تا از تماس مستقیم دست با رنگ مو جلوگیری شود.

برای رنگ کردن موهای خود، بهتر است از محصولات باکیفیت و مناسب استفاده کنید. همچنین، حتماً باید توصیه‌های سازنده را برای مصرف صحیح محصول دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بهترین ساعت شست و شوی مو بعد از رنگ ۴۰ تا ۶۰ دقیقه است. بهتر است بعد از این زمان موهای خود را با شامپو مناسب شست و شو دهید تا رنگ مو مورد نظر به خوبی رنگ را روی موهایتان باز کند.

در صورت بروز هرگونه علائم نامطلوب مانند خارش، سوزش یا حساسیت پوست به رنگ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

در نهایت، رنگ کردن مو برای مدت زیاد سبب خشکی و آسیب دیدگی موها می‌شود، بنابراین بهتر است از رنگ کردن بیش از حد مو خودداری کنید.

جهت آشنایی با خدمات مرکز اوزون تراپی مو در تهران کلیک کنید و با مشاورین گلناز بیوتی در تماس باشید.

اهمیت شناخت انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

انتخاب رنگ مو مناسب برای هر فرد به عوامل مختلفی از جمله رنگ پوست و چشم، شخصیت و سبک زندگی او بستگی دارد. با این حال، توجه به رنگ پوست یکی از مهمترین عوامل در انتخاب رنگ مو در نظر گرفته می شود. در این مقاله گلناز بیوتی به طور کامل به بررسی انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست پرداخت تا شما عزیزان در زمان رنگ کردن موهایتان اطلاعات کافی را داشته باشید.

نظر خودتان را بنویسید